Jakie są najpopularniejsze superfoods na rynku żywieniowym?

Moda na zdrowe odżywianie zdecydowanie nie przemija. Ludzie są coraz bardziej świadomi tego co jedzą. Świadczą o tym różne diety, które są coraz bardziej widoczne w życiu społecznym. Jednym z najpopularniejszych odmian jedzenia w ostatnich latach stały się produkty typu superfoods. Na czym polega ich fenomen i jakie są ich najpopularniejsze rodzaje?

Zalety jedzenia superfoods

Superfoods nazywane są często pokarmami wyższego poziomu. Dostarczają one znacznie więcej substancji odżywczych. Przy okazji są lekkostrawne, mają bardzo wysokie pH, dzięki czemu ograniczają stany zapalne. Superfoods wspomagają układ odpornościowy i znacznie przyspieszają regenerację. Ilość witamin i minerałów, które zawierają znacznie przewyższają tradycyjne pokarmy. Co prawda ich zakup jest trochę utrudniony, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach, ale z każdym rokiem ich obecność na półkach wzrasta.

Największą zaletą superfoods jest uzupełnianie planów żywieniach. Zawierają takie witaminy i minerały, których może braknąć przykładowo w dietach wegańskiej czy niskowęglowodanowej. W ten sposób nie trzeba tak starannie układać planów posiłków i po prostu spożyć dowolne superfoods. Cena takiego posiłku może być wysoka, ale zdecydowanie nadrabia się wtedy jakością.

Przykładowe superfoods

Co prawda określanie czegoś mianem superfoods jest subiektywne, ale dietetycy zgadzają się co do niektórych produktów jednogłośnie. Przykładem są tutaj algi morskie w postaci chlorelli czy spiruliny. Są one bardzo bogate w aminokwasy i zawierają większość witamin, które do życia potrzebuje człowiek. Dużą popularnością cieszą się też warzywa korzenne w rodzaju maci, które można kupić w sproszkowanej formie. Ceni się ją zwłaszcza za występowanie w niej steroli, które wspomagają regenerację zmęczonej tkanki mięśniowej. Wiele specjalistów zalicza do superfoods niektóre herbaty w rodzaju rooibos czy yerba mate. Działają one bardzo pobudzająco i mogą zastąpić niekorzystną (choć to również kwestia subiektywna) dla zdrowia kawę.

Superfoods na rynku

Angielskie słowo “superfoods” można usłyszeć bądź przeczytać niemal na każdym kroku. o kryje się za tym wyrazem oraz co sprawia, że warto korzystać z superfoods? Przyjrzyjmy się bliżej tej sprawie.

Co oznacza superfoods?

Superfoods to nic innego jak super jedzenie, czyli żywność niezwykle bogata w składniki odżywcze. Dostarczanie tego typu produktów organizmowi jest gwarancją zdrowia i dobrego samopoczucia. Dzięki spożywaniu superżywności nie tylko czujemy się lepiej ale mamy też więcej energii, co w obecnych czasach jest bardzo ważne.

Czy superfoods muszą być drogie?

Na łamach gazet czy popularnych blogów kulinarnych jako must have osób stosujących superfoods wymieniane są produkty takie jak na przykład nasiona chia czy jagody goji. Niektórzy ludzie nawet nie wiedzą co to jest a nawet jeśli wiedzą, mają trudności z dostaniem tego w sklepach. Obecnie wiele sklepików zwłaszcza z żywnością ekologiczną oraz internetowych jest bogato wyposażonych, natomiast ceny takich rzeczy powalają klientów na kolana. Na szczęście nawet w zwykłym warzywniaku można kupić żywność, która spełnia wymagania superfoods. Należy do nich choćby nasza rodzima pietruszka. Tania i zdrowa.

Jakie superfoods są dostępne na rynku?

Jest ich całe mnóstwo. Do najpopularniejszych należą:

– nasiona chia

– jagody acai

– jagody goji

– orzechy

– siemię lniane

– pietruszka

– amarantus

– szpinak

– czystek

– komosa ryżowa

W jaki sposób spożywać superfoods?

Superfoods mogą być spożywane w różnej formie. Niektóre z nich, jak na przykład orzechy można jeść samodzielnie. Takie jak szpinak czy jarmuż świetnie prezentują się i smakują w koktajlach. Dzięki tej formie można w jednym posiłku przemycić mnóstwo dobroci i ukryć smak produktów, za którymi nie przepadamy ale chcemy je dostarczać do organizmu ze względu na ich dobry wpływ. Z nasion chia wiele osób przygotowuje przepyszne i smakowicie wyglądające desery. Jak widać można znaleźć sposób na przemycenie każdej rzeczy.

Warto stosować superfoods i zbilansowaną dietę. jest to pomocne w zachowaniu dobrego zdrowia przez długie lata.

Superfoods – czym jest?

Superfoods stanowi nieprzetworzoną żywność o naturalnym pochodzeniu. Jest ona niezwykle bogata w różne składniki, w tym witaminy, minerały i fitozwiązki, korzystnie działające na ludzki organizm. Dzięki wprowadzeniu ich do codziennej diety, można uzupełnić ją o przeciwutleniacze, błonnik, potrzebne aminokwasy, jak również cenne witaminy i minerały.

Superfoods (https://www.bee.pl/9249-zdrowa-zywnosc-i-delikatesy-superfoods) posiada dużo pozytywnych cech, spośród których można wskazać np. na:

  • leczenie stanów zapalnych w organizmie,
  • ochrona przed nowotworowymi chorobami,
  • pozytywny wpływ na krążenie,
  • odtruwające działanie na ludzki organizm,
  • wyrównanie ciśnienia krwi,
  • utrzymanie zdrowego układu trawiennego,
  • poprawa sprawności umysłu,
  • dbanie o gospodarkę hormonalną.

Wysoka jakość nieprzetworzonej żywności

Dzięki superfoods można poprawić swoje samopoczucie, wzmocnić odporność, uzupełnić niedobory, zwalczać stany zapalne itd.. Zdrowa i nieprzetworzona żywność cechuje się także wyjątkowym aromatem i smakiem, przez co dodając ją do posiłków bądź przekąsek można w łatwy sposób wpłynąć również na ich jakość. Superfoods posiada również unikalne właściwości oraz korzystne i prozdrowotne działanie w stosowanej codziennej diecie.

Superfoods – przykładowe produkty

Nie jest możliwe ustalenie jednej listy superfoods, jednakże pewne produkty występują w tych zestawieniach najczęściej i cieszą się one ogromną popularnością. Przykładem są: jagody acai i jagody goji, woda kokosowa, komosa ryżowa, siemię lniane, nasiona chia, amarantus, czystek, zielony jęczmień, orzechy włoskie. Spośród zielonych warzyw liściastych można wskazać na: kapustę, szpinak i jarmuż. Kolejne składniki to: cebula, szparagi, banany, czosnek, jabłka, cytrusy, dynia, wapń.

Podsumowanie

Superfoods to naturalna i zdrowa żywność, a jej spożywanie korzystnie wpływa na funkcjonowanie ludzkiego organizmu. Wzmacnia ono układ odpornościowy i pokarmowy. Warto pamiętać o odpowiednim dawkowaniu każdego produktu. Każdy składnik musi zostać przyswajalny w określonych proporcjach.