Co jeść, a czego nie w ciąży?


CiążaCiąża to wyjątkowy stan, kiedy wiele osób uważa, że z uwagi na zdwojony apetyt również zapotrzebowanie na substancje odżywcze wzrasta dwukrotnie. W ciąży wbrew pozorom nie powinno się pozwalać sobie na wiele więcej niż nie będąc w ciąży. Bezwzględnie zakazany jest alkohol, który szkodzi nie tylko w ciąży. Co więcej wielu „zachcianek” warto unikać jak wątróbka, tatar, grzyby, czy pleśniowe sery, owoce morza. Mnóstwo potraw spowalnia metabolizm, który i tak jest w czasie ciąży utrudniony, co sprzyja tyciu, nie zaś odżywieniu matki i jej dziecka. Bezwzględnie należy w ciąży unikać dań typu fast food, nie tylko z uwagi na ich kaloryczność, ale i wartość odżywczą.

Zaleca się kobietom w ciąży spożywanie dużej ilości warzyw i owoców, zwłaszcza tych bogatych w żelazo. Istotne jest także picie dużej ilości wody niegazowanej, zaś unikanie picia kawy, wina, czy napojów energetycznych. O ile kobieta ciężarna spożywa nawet niedozwolone produkty z rozsądkiem to nie powoduje to zagrożenia ani dla zdrowia ani sylwetki, jednakże największym problemem ciężarnych jest apetyt i spożywanie zbyt dużej ilości posiłków, często zbyt obfitych do potrzeb energetycznych.


Pomogłem? Komentarz będzie miłym podziękowaniem

Kategoria: Zdrowie |

Brak komentarzy

Zostaw swój komentarz