Jak dostosować stronę do urządzeń mobilnych?


mobilneCoraz więcej osób korzysta z telefonów i tabletów na co dzień w poszukiwaniu informacji. Urządzenia mobilne posiadają coraz lepszą moc obliczeniową i dościgają powoli netbooki. Prawda jest taka, że korzysta z nich coraz więcej ludzi, ponieważ umożliwiają łączenie się z siecią w dowolnym miejscu. Problem jest jednak taki, że na małych ekranach strony internetowe są inaczej wyświetlane. Nie wszystko mieści się na tak małych ekranach. Strony www w większości zaprojektowane są dla komputerów stacjonarnych i niestety nie wyświetlają się poprawnie na urządzeniach mobilnych, których ekrany są o wiele mniejsze. Jest jednak sposób, aby dostosować stronę do urządzeń mobilnych.

Jak więc przystosować stronę do urządzeń mobilnych?

Istnieją dwie metody. Można stworzyć alternatywną wersję strony tylko dla komórek i tabletów. Strona taka jest dużo lżejsza i dzięki temu działa szybciej na komórkach. Mniej potrzebne elementy witryny nie są wyświetlane lub wyświetlane są w inny sposób, bardziej przyjazny urządzeniom mobilnym. Strona taka najczęściej umiejscowiona jest na subdomenie np. m.prakty.pl (to tylko przykład adresu nawiązującego do domeny tej strony).

Można również stworzyć stronę responsywną. Co to oznacza? Strona responsywna dostosowuje swój wygląd do szerokości ekranu użytkownika. Dzięki temu strona niejako „wie” jakie urządzenie jest używane do jej wyświetlenia. Strona responsywna jest moim zdaniem lepszym rozwiązaniem, ponieważ jest mniej kłopotliwe w kontekście zarządzania całą witryną.

Czy warto dostosować swoją stronę do urządzeń mobilnych?

Moim zdaniem oczywiście tak. Ekspansja telefonów komórkowych, tabletów i innych tego typu urządzeń sprawia, że klienci firm coraz częściej posługują się nimi w celu znalezienia produktów i usług. Dostosowanie strony www to zabieg jednorazowy, a korzyści płynące ze strony mobilnej będą stałe. Strona nie przystosowana do małych ekranów będzie się długo wczytywać, a nawet jeśli zostanie załadowana to nie wyświetli się poprawnie. Wiele elementów może być niewidocznych, trudno dostępnych lub nieczytelnych. Dodatkowym argumentem przemawiającym za tym jest fakt, że Google lepiej pozycjonuje w wynikach wyszukiwania strony dostosowane do urządzeń mobilnych, jeśli użytkownik szuka informacji w Google za pomocą takiego urządzenia.


Pomogłem? Komentarz będzie miłym podziękowaniem

Kategoria: Internet |

Brak komentarzy

Zostaw swój komentarz