Witamina B12 w czym się znajduje?


szczupakBrak witaminy B12 powoduje w organizmie między innymi słabe mięśnie, brak odruchów, mrowienie na stopach i rękach, drętwienie kończyn, wzdęcia, gazy jelitowe, nudności, zatwardzenie, utrata wagi, czerwony gładki język. Przy dużych niedoborach tej witaminy obserwuje się utratę pamięci, demencję, depresję. Szczególnie na niedobory zagrożone są osoby praktykujący dietę wegańską, ponieważ witamina B12 znajduje się głównie w produktach pochodzenia zwierzęcego.

W jakich produktach żywnościowych znajdziesz witaminę B12?
Oto źródła:

  • ryby (wszystkie, ale najwięcej witaminy B12 ma szczupak, łosoś, pstrąg, makrela, śledź)
  • wątroby wieprzowe, drobiowe, wołowe, cielęce
  • mięso królika
  • jaja
  • sery dojrzewające (gouda, brie, edamski)
  • wołowina
  • mleko i jego przetwory (jogurt, kefir, sery twarogowe)

Wyżej wymienione źródła witaminy B12 zostały wymienione w kolejności od produktów zawierających najwięcej tej witaminy.


Pomogłem? Komentarz będzie miłym podziękowaniem

Kategoria: Zdrowie |

3 komentarzy

  • Marta

    myślę ze to jest dobre ?!

  • Majjda

    Mysle ze w 100% jestem w ciazy i Mam MS, nie zazywam zadnych witamin dla kibiet w ciazy…jem tylko co naturalne… o stresie i mrowiejacych nogach juz wiem a na tym mi bardzo zalezalo! Ryby..watroba Wielkie dzieki!

  • patryk jcvd

    te wasze porady sa k**a do dupy!!!! Wy nie wiecie gdzie jeszcze sie znajduje witamina B12. W energetykach. A jak nie wierzycie to przeczytajcie sklad. Patryk

Zostaw swój komentarz